Dækning og behandling i forbindelse med graviditet

Har du oplevet, at få afvist dækning af en behandling i forbindelse med din graviditet, vil vi meget gerne i kontakt med dig. Vi opsøger proaktivt kunder, som fejlagtigt er blevet afvist med begrundelse i graviditet. Men for at sikre at vi overholder GDPR, kan der være oplysninger vi ikke har adgang til, og vi opfordrer dig derfor til at kontakte os. 

Fejlagtige afslag af gravide

Læs, hvordan du skal forholde dig.

Vi har, på linje med resten af branchen, gennem en årrække ikke været tilstrækkelig opmærksomme på særlovgivningen indenfor ligebehandlingsområdet vedrørende forsikring. I praksis betyder det, at vi uberettiget kan have givet afslag til graviditetsrelateret behandling for nogle gravide, såsom behandling hos fysioterapeut eller kiropraktor på vores sundhedsforsikringer.

Der er blevet udformet en ny ligebehandlingsvejledning for forsikringsbranchen, som vi har tilpasset os. Vi har derfor ændret den konkrete skadepraksis med øjeblikkelig virkning for alle med en sundhedsforsikring. Vi har desuden tilpasset vores nyeste betingelser. De nye betingelser er lagt op her på hjemmesiden.

Er du berørt? Kontakt os hurtigst muligt

Vi beklager, at nogle kunder kan være blevet afvist uberettiget. Vi beder alle kontakte os, der mener, de fejlagtigt har fået afslag på en skade, (fordi afslaget blev) begrundet med graviditet. Så snart vi har modtaget henvendelsen, tager vi sagen op og vurderer den igen.

Sådan gør du

Hvis du er eller har været gravid, har en sundhedsforsikring hos os og mener, at du uberettiget har fået afslag på behandling, kan du skrive til tryg.sundhed@tryg.dk eller ringe til os på 4420 2600, så vil vi hjælpe dig hurtigst muligt.

Hvis din oprindelige afgørelse omstødes, vil vi bede dig fremsende dokumentation for udgifterne til behandling og refundere disse hurtigst muligt.

Vi beklager ulejligheden og de gener dette måtte have skabt.